Huolto 2.0
Huolto 2.0 sisältää pyörän perusteellisen puhdistuksen ja ammattitason pinnoitteen. Valitsemme pinnoitteen aina pyöräkohtaisesti, jotta lopputulos on paras mahdollinen. Vaihtoehtoina keraaminen-, vaha-, silikoni-, tai mattapinnoite. Puhdistuksen yhteydessä iskariputket voidellaan ja tarvittaessa pyörän osia käsitellään korroosion suoja-aineella.
Koko pyörä läpikäydään. Kaikki säädöt (vaihteisto, jarrut, navat…) sisältyvät huoltoon. Momentit, pinnat, ja ilmanpaineet tarkistetaan. Huolto 2.0 kattaa myös kaikki pienet vaihtotyöt kuten jarrupalojen, kädensijojen, ja vaijerien vaihdot ilman lisämaksua. Osat ja isot vaihtotyöt veloitetaan erikseen. Alustavasti tarkat hinnat eritellään etukäteen hinta-arviossa ja kaikki toimenpiteet suoritetaan vasta asiakkaan suostumuksen jälkeen.
Tarjoamme huolloille 30 päivän tyytyväisyystakuun, joka varmistaa, että pyörä toimii asianmukaisesti huollon jälkeen. Tyytyväisyys takuu kattaa mahdolliset huoltovirheet, jotka ovat varmistetusti ilmenneet 30 päivän sisällä huollosta.
– 129€ –
Huollon lopullisen hinnan arviointi
Huollon lopullinen hinta muodostuu työstä ja osista. Osien taso vaikuttaa huomattavasti loppuhintaan ja siksi huomioimme asiakkaan tarpeet sekä toiveet osahankinnoissa. Usein osat muodostavat ison osan huollosta ja keskimäärin huolto maksaa 200-300€, kun pyörän arvo on 1000-3000€ välillä. Vaihtelua on kumminkin paljon, sillä pyörän kunto ja aikasempi huoltohistoria vaikuttavat huomattavasti loppusummaan. Kalliimman sarjan pyörissä osat usein määräävät huollon loppusumman ja siksi on erityisen tärkeää, että pyörää ylläpidetään myös huollon ulkopuolella. Pelkkä pesu ja ketjun öljyäminen voivat säästää satoja euroja pyörähuollossa.
Suosittelemme kaikille asiakkaillemme pyörän ketjun optimointia, sillä tämä usein pidentää pyörän huoltoväliä. Takapakan pitäisi kestää, jopa kolme ketjua, mutta valitettavasti yllättävän harva muistaa hoitaa pyöräänsä. Esimerkiksi kuiva ketju kuluttaa koko voimansiirtoa nopeasti. Tästä johtuen, ketju ja takapakka ovat tyypillisimmät huollossa vaihdettavat osat. Optimoitu ketju on normaalia sulavampi ja käytännössä huoltovapaa jopa 1600km, joten se soveltuu hyvin huolettomille polkijoille. Lisätietoa Hydrodynamic 2.0 osiosta.
Maastopyörien iskaristojen huolto on myös tärkeää. Jousituskomponentit ovat usein rungon jälkeen kalleimmat osat pyörässä. Esimerkiksi Rockshox suosittelee 50 tunnin perushuoltoväliä jousituskomponenteille, jotta osien herkkyys ja sulavuus pysyvät ennallaan. Kuitenkin jousituskomponentteja ei usein ole huollettu koskaan, kun pyörä tulee huoltoon. Ilmajousien sisällä on öljyä, joka täytyy vaihtaa ajoittain. Pahimmillaan öljy kuluu kokonaan loppuun, ja pyörällä ajetaan iskariputket kuivana. Ylimääräinen kitka on jousituksen pahin vihollinen, sillä se pilaa kalleimmatkin iskaristot. Lisätieto Iskarien huolto osiosta.
Huollon yhteyteen esimerkiksi
Voimansiirto
Ketjun optimointi – 29€
Ketjun vaihto – 11€
Taka- tai etuvaihdevaihtajan vaihto – 19€
Takavaihtajan korvakkeen vaihto – 20€
Taka- tai etupakan/-rattaiden vaihto – 20€
Taka- tai etuvaihtajan vaihto – 21€
Jarrut
Hydraulisen jarrun ilmaus – 25€
Renkaat
Rihtaus alk. 22€
Ulko- ja/tai sisärenkaan vaihto – 12€ (/ tubeless 30€ sis. uudelleen litkutuksen)
Hinnat alv. 24%. Lisätiedot pyynnöstä.